Regelmatig schrijf ik over mijn belevenissen met Kees, die leuke puber. Normaliter gebruik ik fictieve namen vanwege de privacy van mijn cliënten. Kees is niet zijn echte naam.


DELANGEONTZORGT sinds 23 juli 2018
Regelmatig schrijf ik over mijn belevenissen met Kees, die leuke puber. Normaliter gebruik ik fictieve namen vanwege de privacy van mijn cliënten. Kees is niet zijn echte naam.

Terwijl Wibi Soerjadi op de achtergrond “Ständchen” van Franz Liszt speelt, borrelt de inspiratie om te schrijven, om te inspireren omhoog. Ik heb nog genoeg materiaal om wel 10 blogs te schrijven over mijn werk als ontzorgverlener incl. foto’s. Ik maak vaak foto’s als ik werk, altijd handig. De titel van deze blog verwijst naar één van mijn vele talenten.

Regelmatig schrijf ik over Kees (fictieve naam), die leuke puber. Ook schrijf ik over zijn NeuroMovement sessies bij Judith Simon, zijn moeder.

Deze vraag stelde ik aan J. terwijl ik hem vanochtend op de DBS (Deep Brain Stimulation) afdeling van het AMC bezocht. J. is 59 jaar en heeft al 16 jaar Parkinson.

Vandaag is het ‘op papier’ een sombere dag De lucht is grauw met wel 50 tinten grijs en ja het miezert buiten en ja daar word je nat van. De realiteit voor Kees en mij is precies omgekeerd. Sombere dagen doen wij niet aan.

De afgelopen twee weken, tijdens mijn “vakantie”, heb ik niet kunnen plonzen. Er is veel te beleven op de Veluwe, maar water ontbreekt op loopafstand. Sinds vrijdag ben ik weer thuis. Dus zoeven heb ik de moed weer opgevat om het ‘gewoon’ te gaan doen.
Zoeven luisterde ik naar het liedje “Manic Monday” van The Bangles. Mijn werkdagen zijn niet zoals de titel van deze blog doet vermoeden. Meestal zijn het ‘fun days’, maar er zijn wel eens momenten dat ik moet ingrijpen en dat het even geen rozengeur en maneschijn is. Gisterenavond was zo’n moment.

Zoals jullie weten verblijf ik sinds begin vorige week in een stacaravan in de buurt van Elspeet, het kleine dorpje op de Veluwe. De tweede week is ingegaan. Ik ga a.s. vrijdag helaas weer naar huis.

Nog een paar dagen zon en dan zal de zomer plaatsmaken voor de herfst. Kees en ik hebben na het ochtendritueel en het ontbijt weer ” “ons” rondje gewandeld.
Lees verder ““Het regent zonnestralen””
Vandaag was ik bij Kees, van 8.00 tot 14.00 uur. Na het ochtendritueel hebben we heerlijk zo’n 4 km gewandeld.
